Webfejlesztés blog  by momentoom.
Momentoom.hu logo  Facebook

Új weboldalt tervezel? 7 dolog, amit gondolj át előtte.

Könnyű dolog belelkesülni egy teljesen új weboldal tervezésébe és indításába. Sajnos sok esetben megesik, hogy ilyenkor többnyire csak a weboldal kinézetére összpontosítunk és elfeledkezünk más, alapvető dolgok átgondolásáról. Most felsorolunk 7 dolgot, amit minden weboldal tulajdonosnak észben kell tartania mielőtt belevág a tervezésbe.

1. Ismerd meg a vevőköröd

Kikkel szeretnél kapcsolatba lépni a weboldaladon keresztül? Hogyan viselkednek, milyen jellemzőik vannak és hogyan, mikor böngésznek általában? Ezek a kérdések mind szükségesek ahhoz, hogy megtaláld a célközönségedet. Anélkül, hogy ezekre a kérdésekre tudnád a választ, nem lesz könnyű eredményes weboldalt készíteni. Kezd az alapvető demográfiai kérdésekkel (kor, elhelyezkedés, nem) majd onnan építkezz tovább. Észre sem fogod venni és már tisztában vagy a célközönségeddel és készen állsz egy olyan weboldal építésére, ami pontosan nekik van megcélozva.

2. Ismerd meg az ellenfeleid
Ez már adott a weboldal tervezésekor. Mindig jó ötlet körbenézni a konkurenciánál és megnézni ők miket kínálnak. Nézd át a weboldalaikat és ajánlatainkat majd ennek fényében próbáld magad pozicionálni. Mond meg milyen elemek és funkciók tetszenek az ő weboldalaikon és melyek nem.

3. Mi a te egyéni ajánlatod?
Mitől különbözöl az ellenfeleidtől, miben kínálsz többet? Miért akarnának a vevők a Te weboldaladra jönni és tőled vásárolni? Ezek az alapkövei az egyéni ajánlatod megtalálásához és a vásárlóid figyelmének felkeltéséhez. Lehet az a plusz amit te nyújtasz 24 órán belüli kiszállítás, ingyenes házhoz szállítás vagy ingyenes tanácsadás is. Találd meg mi ez az ajánlat és legyen ez a kulcsfontosságú üzenet a weboldaladon.

4. Milyen érzést keltsen a weboldalad?
Ha a weboldaladnak személyisége lenne, hogyan írnád le? Tervezd meg ezt a személyiség érzetet keltő weboldalt. Találd meg azokat a színeket és formákat amik a legjobban vonzzák a vevőkörödet és úgy tervezd meg a címeket és szövegeket, hogy mindig a vásárló legyen szem előtt. Legyen a teljes weboldal megnyerő és következetes. Amennyiben van logód, bizonyosodj meg a kiemelt szerepéről minden oldalon és aloldalon.

Website

5. Mi a célja a weboldaladnak?
Miért készíted ezt a weboldalt? Termékeket akarsz eladni vagy szolgáltatást, esetleg információt szeretnél közölni? Rengeteg weboldal létezik amik kiszolgálják a különféle igényeket és mivel a világ folyamatosan áttevődik az Internetre, így megoldásokat, termékeket és információkat találhatsz bármerre. Szóval előre meg kell határoznod mi a weboldalad célja és hogyan tudod ezáltal a legjobban kiemelni az egyéni ajánlatodat (3. pont).

6. Hogyan fog a weboldal működni?
Szükség lesz a weboldaladnak egy tárhelyre valahol az Interneten. Ez fogja lehetővé tenni a hatékony futást és határt fog szabni a háttérben zajló folyamatok esetleges meghibásodásának. Rengeteg webtárhely mód és fajta közül lehet választani, határ a csillagos ég. A legfontosabb szempontok amit érdemes szem előtt tartani: mekkora méretű legyen a tárhely és tartozik-e hozzá adatbázis. (Ezekben a szakmai jellegű kérdésekben természetesen segítünk.)

7. Hogyan lesz a weboldalad hirdetve?
Amint elkészült a weboldal és kint van az Interneten, hogyan fogod elérni hogy rátaláljanak? A website címét el lehet küldeni a Google keresőmotorba első alkalommal. Ekkor a Google keresőrobotjai el fognak látogatni a weboldalra és indexelik, beolvassák a tartalmat (majd rangsorolják). Ezentúl hirdetheted AdWords segítségével, ami kiemelt helyre teszi a weboldalad linkjét bizonyos kulcsszavakra való kereséskor. Továbbá lehetőség van közösségi oldalakon megjelenni és hirdetni, legyen az Facebook, Twitter vagy LinkedIn.

Az igazán jó weboldalak elkészítéséhez tényleg szükség van a felsorolt kérdések megválaszolására. Természetesen nem várható el minden a megrendelőtől, a Momentoom csapata mindenben a rendelkezésre áll. A tervezés alatt közösen átbeszéljük ezeket a kérdéseket, feltárjuk a konkurenciát, megtervezzük a megnyerő címeket és szövegeket. Amint a weboldal kikerült az Internetre - igény esetén - hirdetési kampányba kezdünk, amely napi, havi vagy féléves büdzsé keretében határozható meg. Minden folyamaton rajtatartjuk a kezünket, hogy megszülethessen a tökéletes weboldal.


 vissza